28 d’octubre 2007

Panellets, panellets

Per a uns 150 panellets:
-1 quilo d'ametlles pelades
-750 grams de sucre
-1 pataca mitjana bullida
-2 rovells d'ou




Tinc la sort que les ametlles que faig servir són de casa, de la muntanya. Si no en teniu les podeu comprar crues o bé ja mòltes (jo sóc partidària de comprar-les senceres i després moldre-les a casa).
Per pelar les ametlles, només caldrà bullir-les amb aigua uns cinc o deu minuts. Les passeu a l'escorredora i ja veureu què fàcil surt la pell. El següent pas és moldre-les perque quedi una espècie de massapà. Reservem aquesta pasta per a més tard. Quan tenim la pataca bullida i encara calenta, la xafem amb una forquilla mateix i afegim poc a poc el sucre perquè es desfaci. Una vegada juntem la pataca amb el sucre, afegim els 2 rovells i els barregem fins lligar-los. Ara que tenim les dos pastes per separat, és el moment de juntar-les i amassar-les fins que tot quedi ben mesclat. Aquesta mescla la deixarem reposar una nit sencera (o si la prepareu de matí, a la tarda ja se podrà fer).

A partir d'aquí ja tot és qüestió de gustos i d'imaginació: es poden fer de xocolata (afegirem a la pasta cacao en pols), de cafè (cafè líquid o mòlt), de melmelada de tots els gustos (jo els faig amb la de maduixa), d'anís, de mistela, amb panses, amb pinyons.... Es poden fer rodons, quadrats, allargats... Els podeu decorar amb cireres confitades, cobertura de xocolata o amb els típics pinyons... Però la realitat és que fets de casa i siguin com siguin, són boníssims.
Fiqueu-los al forn a 170º durant uns deu o quinze minuts, no més perquè penseu que una vegada trets del forn, s'endureixen una mica i us quedarien massa durs.

4 comentaris:

losimo ha dit...

"...Aquesta mescla la deixarem reposar una nit sencera..."

Osti, no ho havia sentit mai lo de dixar-los reposar, és per alguna cosa en concret?
Jo, tinc la mateixa sort que tu les ameles són de casa :) i a vegades ja me les pela ma uelo ;) hehehe

Pos te comento: amb les ameles recullides lo mateix any, com que ja tenen una petita humitat, sencillament amasant faig la pasta mesclant lo sucre poc a poc.

Un cop feta: a natros mos agraden molt agafar part de la massa i mesclar-l'hi el cafè soluble poc a poc, fer boletes pintat i al forn.

O los típics en pinyons.

De pataca tampoc en poso, abans sí, però vaig vore una recepta que no en portava i... Tela la diferència!

Si ho proves, ja me comentaràs. :)

VENT DE DALT ha dit...

Hola Conchi

Em dic Josep i presento un programa de ràdio a una emissora municipal a les Terres de l' Ebre.Un dels continguts parla dels blogs i de la gent que hi ha al darrera.Cada entrevistat en recomana un altre i tu em vas venir recomanada per ( Lo meu raconet -Lo simo ) o lo que és lo mateix ,en Albert Simó d' Ulldecona ,lector teu.
Per això si et va be participar a l 'espai et prego responges ,si pot ser aquesta mateixa setmana , aquest correu o que em truqis al 639 53 09 52 o al 977 71 92 21.Si vols, em fas arribar un número de telèfon i et truco jo.
Si vols saber un poc de que va l' història adjunto link del nostre bloc on vaig publican algunesde les entrevistes.
Salut
josep Roig
La Plana Ràdio

Anònim ha dit...

Benvolgut, Benvolguda:
Em poso en contacte amb tu per consultar-te si podem incloure un enllaç al teu bloc a Olleta de verdures, la nostra bitàcola personal sobre gastronomia. Resulta que volem posar en marxa una nova secció que es diu gastrosfera.cat on volem recollir tots els enllaços que coneixem sobre blocs de cuina i gastronomia escrits en català.
Sé que no és una petició habitual demanar permís per incloure un enllaç un bloc o un lloc web, però em sembla una deferència: ja que "utilitzo" el teu bloc per "emplenar" el meu, que menys que demanar-te permís?

Resto atent a la teva resposta.
Ben cordialment,

Anònim ha dit...

Hola!
Torno a ser Massitet.
Aquest cop és per dir-vos que us hem inclòs a l'apartat del nostre bloc que us deiem en el comentari anterior.
Si teniu cap problema, ens ho dieu i us treiem. Hem aplicat allò del silenci administratiu positiu...

Gràcies per la comprensió!